Online adverteren vormt een belangrijk onderdeel van de totale online marketing mix. Goede marketing bestaat uit de juiste mix van push en pull elementen. Relevantie is cruciaal wanneer u adverteert. U wilt een succesvolle advertentie die het juiste publiek bereikt, zorgt voor een hoge conversie en daarmee voor meer omzet. Online adverteren is hiervoor uitermate geschikt.

  • Gratis consult
  • Een op maat gemaakt sea plan
  • Service van a tot z: van strategie tot executie, rapportage en optimalisatie
  • De scherpste tarieven
Meer informatie of een vrijblijvende offerte?

Waarom online adverteren ideaal is

In vrijwel elke vorm van adverteren is transparantie en attributie een probleem. U kunt een abri huren, adverteren in een krant of magazine of een spot inkopen op radio of tv, maar hoe weet u welke bijdrage dit levert aan uw bedrijfsresultaat? Online adverteren kent een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van traditionele vormen van adverteren. Allereerst kunt u met deze vorm van adverteren, bijvoorbeeld met een Google advertentie, veel gerichter uw doelgroep bereiken en minder relevante doelgroepen uitsluiten. Ten tweede zijn de resultaten inzichtelijk, wat conversie optimalisatie eenvoudiger maakt en ervoor zorgt dat u uw strategie kunt finetunen. Als laatste – en dat is zeker niet onbelangrijk – is dit doorgaans een veel goedkopere én effectievere manier van adverteren. U kunt zelf uw budget bepalen en in veel vormen, zoals in een Google AdWords Campagne, betaalt u alleen voor resultaat. Dit betekent dat u niet betaalt voor een vertoning, maar pas wanneer een potentiële klant op uw advertentie klikt.

Wat sea (search engine advertising) inhoudt

De populairste vorm van adverteren op het internet wordt gevormd door sea. Sea staat voor “search engine advertising”. Mensen willen vaak het verschil tussen seo en sea weten en dit onderscheid is niet voor iedereen duidelijk. Het is echter zeer eenvoudig: seo is organisch (wat betekent dat u de zoekmachine hier niet voor betaalt) en sea is betaald. Omdat u betaalt, krijgt u hier uiteraard iets voor terug: gegarandeerd resultaat. Met een AdWords campagne (online adverteren via Google, de populairste vorm) koopt u een prominente plek in de resultaten van relevante zoekopdrachten voor maximale zichtbaarheid en een hoge conversie.

Een sea specialist helpt u bij het creëren, uitvoeren, analyseren en optimaliseren van campagnes. Voor een Google advertentie wordt een speciale korte en zeer relevante advertentie gecreëerd die getoond kan worden in de zoekresultaten. Iedereen die zoekt op een door u van tevoren gekozen zoekwoord of zoekterm kan uw advertentie te zien krijgen. Een AdWords campagne werkt namelijk met een “bidding procedure”. U geeft van te voren aan wat uw totale advertentiebudget is en hoeveel u bereid bent om maximaal te betalen voor een bezoeker die op uw advertentie klikt. Hoe hoger de prijs is die u bereid bent om per klik te betalen, hoe groter de kans dat uw advertentie getoond wordt bij een relevante zoekopdracht van iemand uit de door u gekozen doelgroep. Of uw advertentie wordt getoond en of deze op de meest zichtbare plek komt, hangt naast de door u te bepalen cpc (cost per click) af van uw kwaliteitsscore. De kwaliteitsscore wordt samengesteld uit onder andere de relevantie van uw advertentie, de kwaliteit van de landingspagina (uw pagina waar de advertentie naar doorklikt) en uw kwaliteit en reputatie aan de hand van eventuele eerdere advertenties. AdWords uitbesteden aan een AdWords specialist is dus absoluut een goed idee.Vanzelfsprekend zijn wij als u als sea specialist graag van dienst.

Wat wij als sea specialist voor u kunnen betekenen

Wij zorgen ervoor dat u het optimale resultaat behaalt met uw AdWords campagne. Online adverteren is bij ons altijd maatwerk. Dit begint met een gedegen analyse waarin wij uw bedrijf en uw doelgroep door en door leren kennen. Dit koppelen wij aan uw usp’s, doelstellingen en de woorden en termen waarbij uw Google advertentie idealiter wordt getoond. Vervolgens verzorgen wij een zoekwoorden analyse voor u. In deze analyse laten wij u precies zien of u de juiste zoekwoorden hebt gekozen en of er nog betere opties zijn. Dit is voor ons als sea specialist een cruciaal onderdeel. Zonder de juiste zoektermen zult u nooit een goed scorende, relevante advertentie kunnen creëren. Wat voor u goede zoekwoorden en zoektermen zijn om te koppelen aan uw advertentie is onder andere afhankelijk van het zoekvolume en de concurrentie. In een ideaal scenario is er op de gekozen woorden/termen zeer veel zoekvolume en zeer weinig concurrentie. Dit betekent dat veel mensen op dit onderwerp zoeken en slechts weinig partijen hier adverteren. Wij geven u inzicht in de mogelijkheden, zijn eerlijk over uw kansen, bieden u alternatieven en zorgen voor de best mogelijke, optimaal renderende advertentie.

Wij ontzorgen u in het gehele traject: wij kunnen een analyse verzorgen, een strategie bedenken, advertenties creëren, landingspagina’s aanmaken en uw AdWords campagne monitoren en beheren volgens afspraak. Uw AdWords uitbesteden aan ons, betekent ook dat u mag rekenen op de beste nazorg: na afloop van de campagne brengen wij de resultaten voor u in kaart en kunnen wij u van dienst zijn met conversie optimalisatie en vervolgcampagnes.

Meer informatie of een vrijblijvende offerte?